Jóga a mindennapi életben

Jóga  No comments

A jóga egy rendszert alkot. Ezt a rendszert Paramhans Swami Maheshwarananda átfogóan fogalmazta meg az alapokat. Magába foglalja a fő jóga utakat: karma, bhakti, rádzsa, gjána és hatha jóga, vagyis az önzetlen cselekvés, szeretet, fegyelem, felismerés és gyakorlás útja. A rendszer hatékony alkalmazásával megtanuljuk, hogyan fordíthatjuk a körülöttünk lévő környezetet a magunk javára. A jóga a mindennapi életben teljes mértékben gyakorolható a nap bármely szakában. Segít a gyógyulásban. Tisztítja a tudatunkat, harmóniát teremtve. Szeretetet ad, megbocsát és együttérzést sugároz. A jóga a mindennapi életben főbb alapelvei: fizikai, mentális, társadalmi, spirituális egészség és az önmegvalósítás. Ezek az elvek tisztelik az életet, minden élőlény iránt szeretetet és segítséget biztosít, békességre törekszik, védelmezi a környezetet és a természetet, valamint minden nemzetet, kultúrát és vallást. A jóga gyakorlatok során alapászanáival ismerkedhetünk meg. Ezek a gyakorlatok hajlékonyabbá tesznek, rugalmasabb lesz a gerinc és a test egészségesebben reagál a különböző külső hatásokkal szemben. Az ászanák sorrendjét tudatosan határozták meg a jóga mesterek. Soha nem szabad felcserélni. Ha nincs időnk mind végigcsinálni, akkor hagyjunk ki belőle egy párat, de ügyelve arra, hogy a különböző csoportokból legalább egyet elvégezzünk. A 12 alap aszána a következő: fejállás, gyertyaállás, ekeállás, halállás, előrehajlás ülésből, kobraállás, sáskaállás, íjállás, fél-gerinccsavaró gyakorlat, pávaállás vagy varjúállás, előrehajlás álló helyzetből és a háromszögállás.

Print Friendly, PDF & Email