Hogyan töltődjünk fel évvégére?

Egészség  No comments

egészség

Nyilván a felnőtt olvasóink nem szorulnak részletes magyarázatra, bő lére eresztett szóáradatra arról, milyen is a munkásember közérzete évvége környékén. Beismerjük, vagy tagadjuk, 12 dolgos hónap bizony nyomot hagy rajtunk mind lelkileg, mind testileg. S ilyenkor jön a szeretet ünnepe, amikor a családdal együtt végre jól kipihenhetjük magunkat- már, ha képesek vagyunk rá. Bizony, a tapasztalat azt mutatja, sajnos a karácsonyt és a szilveszteri partit is elrontja, ha túl fáradtan állunk neki a készülődésnek. Szerencsére vannak olyan praktikák, amelyeket megfogadva könnyen energetizálhatjuk magunkat, így friss lendülettel várhatjuk az újév kezdetét is.

Bármennyire is bagatellnek hangzik, de a mozgás sok esetben gyógyír lehet minden bajunkra. Legyen szó jógáról, futásról vagy úszásról, a szervezetünk nemcsak a csinos alakkal hálálja meg a „kényeztetést”, de útközben a lelki békére is rálelhetünk. Főleg azoknak, akik egész évben ülőmunkát végeznek, jóleshet kicsit kimozdulni a számítógép monitorja elől, és megmozgatni „öreg csontjaikat”. A friss levegő, a napfény melengető érintése, a szembejövő mosolygó emberek mind a relaxálás állapotába juttatnak minket. Évvége tájékán fokozottan figyeljünk oda arra is, hogy mi kerül a tányérunkra.

Persze karácsonykor már senki nem számolgatja a kalóriákat (majd utána), viszont nem árt, ha már ősszel elkezdjük a szervezetünk méregtelenítését. Nyilván nem a szigorú diétára gondolunk, „csupán” az egészséges, zöldségekben- és gyümölcsökben gazdag táplálkozásra. Jó ötlet lehet a borongós idő beálltakor az alkoholt is száműzni az életünkből, így az alvás is minőségesebb lesz majd. Azt pedig már mondanunk sem kell, hogy aki jól alszik, másnap boldogan ébred. Egyébként a koffeinbevitelen is változtatni kell annak a személynek, aki túl sok kávét vagy fekete teát iszik a nap folyamán.

Bár a szervezetbe bevitt folyadék hatására úgy érezhetjük, miénk a világ, az energia, amit a tea vagy a kávé kölcsönöz, csak ideig-óráig tart– ami végül megmarad, az a gyors szívverés, izomrángás és idegesség. Sokkal jobb ötlet megpróbálni úgy átszervezni a napunkat, hogy több idő jusson az alvásra, hiszen a kielégítően hosszú alvásnál nincs jobb a lelki egyensúlyunk megtalálására és a napközbeni teljesítményünk fokozására. A meditáció szintén sokat segít, hogy lerázzuk az egész évi stresszt. Abban az esetben, ha nem tudja, hogyan kezdje, a Youtube-on számos videót talál e tekintetben. Végül, de nem utolsó sorban, igyekezzünk minél több minőségi időt tölteni a szeretteinkkel. Nem, nemcsak a karácsonyi vacsora alkalmával, sokkal inkább a szürke hétköznapok során. Azon emberek közelsége, akiket szeretünk, hatékonyan oszlatja el az életünkből a stresszt, utat engedve a kellemes közérzetnek.

Print Friendly, PDF & Email
Címkék: